poniedziałek, 8 lipca 2013

Silna reakcja alergiczna

Złocień maruna zwany wrotyczem maruna, roślina znana prawie każdemu, rosnąca w wielu przydomowych ogrodach. A jednak niewiele osób wie jak bardza jest niebezpieczna, choć oficjalnie jest to roślina zielarska stosowana w wielu schorzeniach min. w leczeniu migreny.
 zdjęcie zaczerpnięte z internetu


Ale do czego zmierzam, było piękne słoneczne popołudnie, babcia miała imieniny. Jan wziął sobie od babci garnek i rwał na podwórku trawę (bawił się w gotowanie) w jego zasięgu była ta nieszczęśliwa roślina. Małego pogryzły komary, w tym jeden na karku, Zobaczyłam jak się drapie i zobaczyłam że ma coś w rodzaju kaszki na karku właśnie i sobie pomyslałam w pierwszej chwili że małego tak komary pogryzły. Ku rozpaczy zabrałam go do domu, tam drapał się niemiłosiernie nie tylko po karku ale i po głowie. Zdjęłam mu koszulkę a tam zobaczyłam że na ciele ma około 300 śladów podobnych do ugryzienia komara. które rosłu w moich oczach. Szybko pojechalismy na pogotowie a tam już kropki zlały się w wielkie czerwone placki pani powiedziała nam że to pokrzywka w przypadku małego silna reakcja alergiczna na jakieś kwitnące rośliny. Mały natychmiast dostał zastrzyk, po 3 godzinach bylismy na następnej dawce i przez 10 dni dostawał syrop.

Niestety ale nie wiemy na jakie jeszcze rośliny syn może być uczulony, wyczytałam także że może dostać reakcji alergicznej na miód który bedzie zawierał pyłek z tej właśnie rodziny i tu rozpaczamy bo mały miód uwielbia a dziadek ma pasiekę więc miodu u nas pod dostatkiem.

PS. Jak macie w ogródka tą rośline to uważajcie aby dzieci nie zrywały sobie ich kwiatków.


2 komentarze:

  1. Któż by pomyślał, że takie kwiatuszki potrafią tak narozrabiać! Będę miała to na uwadze i dziękuje za informacje.
    Pozdrawiam cieplutko :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Biedny Jasiu.. Musiał się nieźle namęczyć :( Rozejrzę się za tymi roślinkami u nas przed blokiem, bo Marcel często zrywa i przynosi mi kwiatki..

    OdpowiedzUsuń